Ćwiczenia na kondycję,odchudzające,wzmacniające w Poznaniu
Wiele osób, które chcą zatroszczyć się o zdrowie i urodę zastanawia się nad tym jaki rodzaj ćwiczeń wybrać. Nie jest to wcale łatwa decyzja, zwłaszcza że bez
Alkohol w kuchni - jak go wykorzystać?
Alkohol od zawsze wykorzystywany jest w przygotowywaniu potraw kuchni całego świata. Lokalne trunki nadają daniom wyjątkowego aromatu i wykwintnego smaku. Podczas obróbki cieplnej
Sposoby na odchudzanie - spalacze tłuszczu. Tabletki odchudzające - triapidix300 zamiennik cena
Suplementy, które mają pomóc nam w odchudzaniu cieszą się coraz większą popularnością. Jest to spowodowane przede wszystkim
Ginekolog - więcej niż lekarz
Już Marilyn Monroe śpiewała, że najlepszym przyjacielem kobiety, są diamenty. I trudno się z tym nie zgodzić, choć pewnie wiele kobiet dodałoby od siebie do tego koszyczka ulubieńców: czekoladę,
Niedobór żelaza ma fatalny wpływ na organizm jakie są jego objawy?
Niedobór żelaza powoduje różne przypadłości, a jego objawy nie są takie oczywiste jakby mogło się wydawać. Jest ich znacznie więcej niż myślimy.

Objawy
Produkty do kąpieli - bielenda olejek do kąpieli. Kule kąpielowe
Wiele osób po ciężkim i wyczerpującym dniu w pracy, lubi wrócić do domu i wziąć długą i odprężającą kąpiel w wannie. Podczas tych kąpieli warto stosować
Korzyści płynące z przebywania w domu seniora
Główną zaletą domów seniora jest to, że zapewniają one opiekę i pewne środowisko dla osób starszych. Osoby starsze mieszkające w domach seniora mają prawo do szeregu usług

Jakie węglowodany po treningu – które będą odpowiednie po treningu?

kwi 2, 2020 przez

Jakie węglowodany po treningu – które będą odpowiednie po treningu?

Węglowodany po treningu dostarczą nam energii oraz odegrają najważniejszą rolę w odbudowie glikogenu w mięśniach, dlatego spożycie ich po ćwiczeniach jest wskazane.

Jakie węglowodany po treningu są najlepszym wyborem?

Proste czy złożone i jak je spożywać?

Czym są węglowodany proste, a złożone i, które spożyć po treningu?

Węglowodany proste i złożone to inaczej cukry, z czego proste są ,,złymi’’, zaś złożone ,,dobrymi’’. Dlaczego tak je dzielimy?Ponieważ węglowodany proste są jednocząsteczkowe, co sprawia, że organizm człowieka szybko je przyswaja i, że są wysokokaloryczne. Pieczywo białe, cukier do słodzenia herbaty czy słodzone napoje to przykłady ,,złych’’ węglowodanów. Cukry złożone są wielocząsteczkowe, dlatego organizm trawi je dłużej i nie są one tak tuczące jak węglowodany proste. Znajdziemy je w ciemnym pieczywie, kaszach, warzywach liściastych. Zaskoczeniem może być to, że po treningu najlepiej jest zjeść jednak węglowodany proste.

Dlaczego właśnie węglowodany proste i dekstroza?

Dlaczego węglowodany proste, które są określane ,,nie zdrowymi’’ i wysokokalorycznymi?Dlatego że spożyte po wysiłku fizycznym wchłaniają się najszybciej, więc poziom cukru w naszej krwi szybko rośnie i zostaje przetransportowany prosto do mięśni, odbudowując glikogen i rozpoczynając procesy regeneracyjne. Węglowodany proste składają się z dekstrozy. Dekstroza ma niezwykle wysoki indeks glikemiczny, szybko stymulując trzustkę do wydzielania insuliny, która ma zmniejszyć poziom cukru. Insulina wyłapuje dekstrozę i dostarcza ją do wątroby oraz mięśni, przyczyniając się do zwiększenia wydolności i siły organizmu. Będzie najlepszym wyborem na posiłek po treningu. Zawarta jest w produktach takich jak: owoce, miód, słodycze.

Jak spożywać dekstrozę?

Dekstroza jest wysokokaloryczna oraz w dużych dawkach niezdrowa, może spowodować nawet rozwinięcie się cukrzycy czy miażdżycy, dlatego aby zachować smukłą sylwetkę i zdrowie należy ją spożywać w małych ilościach, najlepiej tylko po treningu. Banan, jabłko, baton musli czy koktajl owocowy będą małym posiłkiem, dodającym zastrzyku energii. Najodpowiedniejszy czas na posiłek po treningu to od 15 do 60 minut po jego zakończeniu.

 

 

Podobne

Tagi