Operacja haluksów
Coraz więcej kobiet decyduje się na noszenie butów na wysokim obcasie. To zależne jest często od pracy jaką wykonują. Są zawody, gdzie takie buty muszą być codziennym obuwiem. Jednak nie wiadomo czy
Franczyza odzieżowa Twojej ulubionej marki
Ulubione marki franczyza odzież i świat mody - czy możesz również w tym uczestniczyć? Zdecydowanie tak, od kiedy franczyza stała się tak popularnym oraz dochodowym pomysłem na
Siłownia i zajęcia fitness w Gdańsku
Coraz więcej osób zapisuje się na fitness. Tego typu zajęcia cieszą się bardzo dużą popularnością, zwłaszcza wśród kobiet. Z czego wynika tak duże zainteresowanie taką formą aktywności?

Zajęcia
Ginekolog - więcej niż lekarz
Już Marilyn Monroe śpiewała, że najlepszym przyjacielem kobiety, są diamenty. I trudno się z tym nie zgodzić, choć pewnie wiele kobiet dodałoby od siebie do tego koszyczka ulubieńców: czekoladę,
Kilka sposobów na zdrowe odżywianie
Zima to czas, w którym zdecydowanie mniejszą uwagę przykłada się do tego co ląduje na talerzu. Brakuje świeżych owoców i warzyw, które często zastępowane są tłustszym mięsem. Na efekty
Redukcja masy - skuteczne modelowanie sylwetki w Warszawie
Idealna sylwetka to marzenie wieli kobiet, a także coraz częściej mężczyzn. Dieta i ćwiczenia przynoszą doskonałe efekty, ale nie zawsze pozwalają na doprowadzenie
Olej z ostropestu DAWKOWANIE
Znamy już zbawienne właściwości oleju z ostropestu, wiemy też w jakich dziedzinach życia warto go wykorzystywać. Pozostaje nam jedno – korzystać. Aby było to bezpieczne należy wiedzieć jak

Kolacja po wieczornym treningu – dlaczego i co zjeść?

maj 30, 2020 przez

Kolacja po wieczornym treningu – dlaczego i co zjeść?

Kolacja jest ważnym posiłkiem, którego nie powinno się omijać, a tym bardziej całkowicie wyrzucić ze swojego dnia, zwłaszcza jeśli trenujemy w godzinach wieczornych. Kolacja po treningu dostarcza energii, która została zużyta w trakcie ćwiczeń, dzięki niej unikniemy wilczego napadu głodu w nocy, co pozytywnie wpłynie na naszą sylwetkę oraz nie będziemy zmagać się z bolącym żołądkiem z powodu głodu. Kolacja po treningu to same pozytywy, ale wtedy, kiedy będzie właściwa.

Właściwa kolacja po wieczornym treningu, czyli jaka?

Posiłek po wieczornym treningu musi być przede wszystkim lekkostrawny, ponieważ nie wpłynie on niekorzystanie na nasz organizm, wagę oraz na jakość snu. Białko, tłuszcze nienasycone, węglowodany to mikroskładniki, z których powinna się składać kolacja po treningu w sposób:najwięcej białka, mniej węglowodanów, najmniej tłuszczów nienasyconych. Białko buduje i regeneruje tkankę mięśniową oraz dostarcza energii. Węglowodany wytwarzają insulinę i pełnią ogromną rolę w odbudowie glikogenu w mięśniach. Tłuszcze nienasycone stymulują regenerację organizmu (tłuszcze nienasycone tylko w małych ilościach, gdyż w dużych ilościach działają szkodliwie). Aby wieczorny posiłek po treningu przyniósł korzyści naszemu organizmowi musi być spożyty w odpowiednim czasie, czyli 1 – 2 godzin po treningu, ponieważ wtedy aktywność syntetazy glikogenowej jest najszybsza.

Co zjeść po treningu wieczorem? Jakie produkty można zjeść na kolację po treningu?

Co zjeść po treningu wieczorem, żeby posiłek zawierał białko, węglowodany lub tłuszcze nienasycone? Oto kilka przykładów:
Jogurt grecki – zawiera dużą ilość ,,specjalnego’’ białka, które jest dłużej trawione, więc syci nas na dłużej. Dodanie do niego owoców, np. jabłka czy banana (pełnia węglowodanów), sprawi, że kolacja będzie bardziej smaczna i odżywcza.
Jajka – oczywiście składają się z białka. Ugotowanie ich na miękko da lekką kolację.
Twarożek wiejski – to jeden z produktów nabiału, który można nałożyć na chleb graham (spora ilość węglowodanów). Jeżeli urozmaicisz kanapki o sałatę czy pomidora otrzymasz niewielką dawkę węglowodanów, ale to już coś więcej.
Tuńczyk, łosoś – właściwie każde owoce morza obfite są w białko i tłuszcze nienasycone, dlatego średniej wielkości porcja tych ryb będzie wspaniała na regenerację tkanki tłuszczowej i zastrzyk energii po treningu.
Płatki owsiane na mleku – płatki owsiane to pełnia węglowodanów, zaś mleko (najlepiej odtłuszczone) dostarczy białka. Dodanie do nich kilku orzechów przyniesie nam bezpieczną ilość tłuszczów nienasyconych.
Kiełki np. dyni – są bardzo smaczne, idealne na kanapki oraz są źródłem tłuszczów nienasyconych.

 

Podobne

Tagi