Jaka dieta pomoże schudnąć?
Każdy kto chce się odchudzić, musi pamiętać o tym, aby czynić to rozważnie. Zbyt szybkie gubienie kilogramów może bowiem doprowadzić nie tylko do popularnego efektu jojo, który charakteryzuje
Zabiegi farbowania włosów - koloryzacja i prostowanie włosów: cena Poznań. Farby naturalne do włosów
W dzisiejszych czasach możliwości zmiany koloru włosów są wręcz nieograniczone. Włosy można rozjaśniać, przyciemniać,
Zdrowy catering w stolicy
Dobrze zbilansowana dieta to podstawa zdrowia i dobrego samopoczucia. W związku coraz większymi zanieczyszczeniami środowiska spora grupa osób cierpi na różnego rodzaju alergie pokarmowe. Alergicy
Sprytny sposób na oszczędność czasu przy makijażu
Nieskazitelna cera i wyraziste spojrzenie, to dwie cechy o które większość kobiet zabiega każdego dnia. Delikatny makijaż podkreśla zalety urody kryjąc tym samym jej drobne
Ćwiczenia na kondycję,odchudzające,wzmacniające w Poznaniu
Wiele osób, które chcą zatroszczyć się o zdrowie i urodę zastanawia się nad tym jaki rodzaj ćwiczeń wybrać. Nie jest to wcale łatwa decyzja, zwłaszcza że bez
Jak postępować w przypadku jaskry z wąskim kątem przesączania?
Jaskra z wąskim kątem przesączania to jeden z rzadszych typów jaskry. Jest to stan, który zazwyczaj dotyka oboje oczu. Może on wystąpić w formie nagłej, a
Jaka powinna być pełnowartościowa dieta?
Na to, co codziennie pojawia się na talerzu powinien zwracać uwagę każdy człowiek, a nie tylko osoby, które podjęły starania o zrzucenie zbędnych kilogramów. Zdrowa oraz dobrze

Jakie węglowodany po treningu – które będą odpowiednie po treningu?

kw. 2, 2020 przez

Jakie węglowodany po treningu – które będą odpowiednie po treningu?

Węglowodany po treningu dostarczą nam energii oraz odegrają najważniejszą rolę w odbudowie glikogenu w mięśniach, dlatego spożycie ich po ćwiczeniach jest wskazane.

Jakie węglowodany po treningu są najlepszym wyborem?

Proste czy złożone i jak je spożywać?

Czym są węglowodany proste, a złożone i, które spożyć po treningu?

Węglowodany proste i złożone to inaczej cukry, z czego proste są ,,złymi’’, zaś złożone ,,dobrymi’’. Dlaczego tak je dzielimy?Ponieważ węglowodany proste są jednocząsteczkowe, co sprawia, że organizm człowieka szybko je przyswaja i, że są wysokokaloryczne. Pieczywo białe, cukier do słodzenia herbaty czy słodzone napoje to przykłady ,,złych’’ węglowodanów. Cukry złożone są wielocząsteczkowe, dlatego organizm trawi je dłużej i nie są one tak tuczące jak węglowodany proste. Znajdziemy je w ciemnym pieczywie, kaszach, warzywach liściastych. Zaskoczeniem może być to, że po treningu najlepiej jest zjeść jednak węglowodany proste.

Dlaczego właśnie węglowodany proste i dekstroza?

Dlaczego węglowodany proste, które są określane ,,nie zdrowymi’’ i wysokokalorycznymi?Dlatego że spożyte po wysiłku fizycznym wchłaniają się najszybciej, więc poziom cukru w naszej krwi szybko rośnie i zostaje przetransportowany prosto do mięśni, odbudowując glikogen i rozpoczynając procesy regeneracyjne. Węglowodany proste składają się z dekstrozy. Dekstroza ma niezwykle wysoki indeks glikemiczny, szybko stymulując trzustkę do wydzielania insuliny, która ma zmniejszyć poziom cukru. Insulina wyłapuje dekstrozę i dostarcza ją do wątroby oraz mięśni, przyczyniając się do zwiększenia wydolności i siły organizmu. Będzie najlepszym wyborem na posiłek po treningu. Zawarta jest w produktach takich jak: owoce, miód, słodycze.

Jak spożywać dekstrozę?

Dekstroza jest wysokokaloryczna oraz w dużych dawkach niezdrowa, może spowodować nawet rozwinięcie się cukrzycy czy miażdżycy, dlatego aby zachować smukłą sylwetkę i zdrowie należy ją spożywać w małych ilościach, najlepiej tylko po treningu. Banan, jabłko, baton musli czy koktajl owocowy będą małym posiłkiem, dodającym zastrzyku energii. Najodpowiedniejszy czas na posiłek po treningu to od 15 do 60 minut po jego zakończeniu.

 

 

Podobne

Tagi