Czy herbata może być niebezpieczna?
Nie wyobrażasz sobie w chłodniejsze dni pod kocem z dobrą książką bez kubka herbaty w ręku? Sprawdź na co uważać, zanim napijesz się herbaty.

Wybierając herbatę w sklepie zwróćmy
Co wybrać - rehabilitacja prywatna czy państwowa?
Jak wiadomo, rehabilitacja może odnieść wręcz rewelacyjne rezultaty, pod warunkiem jednak, że zostanie wdrożona jak najszybciej. Jeżeli chodzi o rehabilitację, to dostępne
Zabiegi farbowania włosów - koloryzacja i prostowanie włosów: cena Poznań. Farby naturalne do włosów
W dzisiejszych czasach możliwości zmiany koloru włosów są wręcz nieograniczone. Włosy można rozjaśniać, przyciemniać,
Jak sobie pomóc przy zaparciach?
Regularne wypróżnienia to bardzo ważny czynnik, by utrzymać zdrowie w dobrej kondycji. Jeśli wypróżnianie jest regularne (ok. 2 razy dziennie) oraz bez większego wysiłku (zaparcia), to
Gdzie można kupić profesjonalne artykuły fryzjerskie?
Dla niektórych osób, dbanie o fryzurę jest bardzo ważnym elementem codziennej higieny. Nie wystarczy wymyć włosów dwa razy w tygodniu - o nie, w takim przypadku konieczna
Oliwka dla dzieci - Oliwka w żelu Johnson baby
Oliwka jest to jeden z pierwszych kosmetyków, które stosuje się do pielęgnacji skóry niemowląt. Jest to kosmetyk wielozadaniowy, który powinien być używany już od pierwszych
Zmarszczki mimiczne. Zabiegi odmładzające Warszawa - usuwanie zmarszczek mimicznych
Zmarszczki mimiczne powstają poprzez nadmierną pracę mięśni mimicznych twarzy. Najczęściej pojawiają się jako pierwsze zmarszczki,

Kolacja po wieczornym treningu – dlaczego i co zjeść?

maj 30, 2020 przez

Kolacja po wieczornym treningu – dlaczego i co zjeść?

Kolacja jest ważnym posiłkiem, którego nie powinno się omijać, a tym bardziej całkowicie wyrzucić ze swojego dnia, zwłaszcza jeśli trenujemy w godzinach wieczornych. Kolacja po treningu dostarcza energii, która została zużyta w trakcie ćwiczeń, dzięki niej unikniemy wilczego napadu głodu w nocy, co pozytywnie wpłynie na naszą sylwetkę oraz nie będziemy zmagać się z bolącym żołądkiem z powodu głodu. Kolacja po treningu to same pozytywy, ale wtedy, kiedy będzie właściwa.

Właściwa kolacja po wieczornym treningu, czyli jaka?

Posiłek po wieczornym treningu musi być przede wszystkim lekkostrawny, ponieważ nie wpłynie on niekorzystanie na nasz organizm, wagę oraz na jakość snu. Białko, tłuszcze nienasycone, węglowodany to mikroskładniki, z których powinna się składać kolacja po treningu w sposób:najwięcej białka, mniej węglowodanów, najmniej tłuszczów nienasyconych. Białko buduje i regeneruje tkankę mięśniową oraz dostarcza energii. Węglowodany wytwarzają insulinę i pełnią ogromną rolę w odbudowie glikogenu w mięśniach. Tłuszcze nienasycone stymulują regenerację organizmu (tłuszcze nienasycone tylko w małych ilościach, gdyż w dużych ilościach działają szkodliwie). Aby wieczorny posiłek po treningu przyniósł korzyści naszemu organizmowi musi być spożyty w odpowiednim czasie, czyli 1 – 2 godzin po treningu, ponieważ wtedy aktywność syntetazy glikogenowej jest najszybsza.

Co zjeść po treningu wieczorem? Jakie produkty można zjeść na kolację po treningu?

Co zjeść po treningu wieczorem, żeby posiłek zawierał białko, węglowodany lub tłuszcze nienasycone? Oto kilka przykładów:
Jogurt grecki – zawiera dużą ilość ,,specjalnego’’ białka, które jest dłużej trawione, więc syci nas na dłużej. Dodanie do niego owoców, np. jabłka czy banana (pełnia węglowodanów), sprawi, że kolacja będzie bardziej smaczna i odżywcza.
Jajka – oczywiście składają się z białka. Ugotowanie ich na miękko da lekką kolację.
Twarożek wiejski – to jeden z produktów nabiału, który można nałożyć na chleb graham (spora ilość węglowodanów). Jeżeli urozmaicisz kanapki o sałatę czy pomidora otrzymasz niewielką dawkę węglowodanów, ale to już coś więcej.
Tuńczyk, łosoś – właściwie każde owoce morza obfite są w białko i tłuszcze nienasycone, dlatego średniej wielkości porcja tych ryb będzie wspaniała na regenerację tkanki tłuszczowej i zastrzyk energii po treningu.
Płatki owsiane na mleku – płatki owsiane to pełnia węglowodanów, zaś mleko (najlepiej odtłuszczone) dostarczy białka. Dodanie do nich kilku orzechów przyniesie nam bezpieczną ilość tłuszczów nienasyconych.
Kiełki np. dyni – są bardzo smaczne, idealne na kanapki oraz są źródłem tłuszczów nienasyconych.

 

Podobne

Tagi