Zabiegi poprawiające kondycję cery
Rozwój kosmetologii w naszym kraju widoczny jest gołym okiem. Jeszcze kilkanaście lat temu salony kosmetyczne z prawdziwego zdarzenia można było spotkać tylko i wyłącznie na obszarach
Znaczenie wody dla organizmu człowieka
Woda jest niezwykle ważna dla naszego organizmu, bo dostarcza nam wielu niezbędnych minerałów. Picie wody jest bardzo dobrym nawykiem, który powinniśmy pielęgnować. Jednakże dla
Szybki sposób na redukcję wagi
Redukcja tkanki tłuszczowej dla wielu osób stanowi ogromne wyzwanie. Podejmują oni różnorodne próby zrzucenia nadprogramowych kilogramów. Jak twierdzą eksperci od dietetyki i zdrowego odżywiania,
Dziedziny dermatologii
Dermatolog to lekarz specjalista zajmujący się rozpoznaniem, profilaktyką oraz leczeniem chorób, objawiających się na skórze, paznokciach, a także włosach. Dermatologia to nauka badająca przyczyny
Pierwsze spotkanie rodzica z dzieckiem
Po dziewięciu miesiącach wyczekiwania i przygotowań, na świat przychodzi nasz ukochany mały człowiek
Pierwsze chwile z noworodkiem są przeważnie cudownym doświadczeniem. Na początku
Sprytny sposób na oszczędność czasu przy makijażu
Nieskazitelna cera i wyraziste spojrzenie, to dwie cechy o które większość kobiet zabiega każdego dnia. Delikatny makijaż podkreśla zalety urody kryjąc tym samym jej drobne
Szkoła tańca w Sopocie, trener personalny kurs w Gdańsku
Coraz więcej osób zwraca uwagę na swój styl życia, troszcząc się o dietę, także o aktywne spędzanie wolnego czasu. W związku z tym warto zastanowić się nad zainwestowaniem

Jakie ćwiczenia przed bieganiem? Dlaczego rozgrzewki są ważne, zwłaszcza przed bieganiem?

mar 30, 2020 przez

Jakie ćwiczenia przed bieganiem? Dlaczego rozgrzewki są ważne, zwłaszcza przed bieganiem?

Bieganie to dyscyplina sportu, która aktywuje prawie wszystkie mięśnie naszego ciała do intensywnego działania. Ważne jest więc wykonanie kilku prostych ćwiczeń przed rozpoczęciem biegu, zwanych rozgrzewką.

Dlaczego każdy trening powinien być poprzedzony rozgrzewką?

Każdy trening, nie ważne czy długi, czy krótki, prosty, czy natężony wymaga rozgrzewki. To absolutna podstawa każdego sportowca. Rozgrzewka dosłownie ,,rozgrzewa’’ mięśnie do ruchu, przygotowuje ich na wysiłek, dlatego jest tak istotna. Nie można zacząć biegu od wyjścia z domu i natychmiastowego poderwania się do niego, ponieważ skutkami tego może być na przykład kontuzja kostki, nadwyrężenie i bóle mięśni, a nawet zerwanie ścięgna. Wszystkie te rzeczy spowodują, że bieganie będzie uniemożliwione przez pewien czas.

Czy rozgrzewka musi trwać 15 minut i być intensywna?

Odpowiedz brzmi: nie. 15 – minutowa rozgrzewka jest rozgrzewką bardzo dokładną, zazwyczaj z prostymi, lekkimi ćwiczeniami i najbardziej polecana jest początkującym, gdyż ich mięśnie są zastałe. Z kolei 10 – minutowe rozgrzewki i krótsze, są bardziej intensywniejsze, dla wysoko lub średnio zaawansowanych biegaczy. Obydwie rozgrzewki są właściwe, ponieważ każda z nich pobudza mięśnie do działania, lecz zalecam ich dostosowanie do swoich możliwości.

Jakie ćwiczenia przed bieganiem – z jakich ćwiczeń może składać się rozgrzewka przed bieganiem?

Jakie ćwiczenia przed bieganiem wykonać, żeby były dobrą rozgrzewką?Rozgrzewka przed bieganiem może składać się dosłownie z wszelkich ćwiczeń jakie znamy. Jedynymi wymaganiami jest, by były to ćwiczenia przede wszystkim rozciągające i obudziły mięśnie, które biorą aktywny udział w biegu, czyli mięśnie łydek, ud, pośladków, brzucha, ramion. Mogą to być na przykład najprostsze ćwiczenia, które znają chyba wszyscy, tj.: pajacyki, skłony w przód i tył, skłony boczne, przysiady z wyskokiem, wykroki, rowerek i wiele innych. Sami możecie wybrać sobie ćwiczenia i ułożyć z nich odpowiadające wam kilkuminutowe zestawy lub skorzystać z gotowych rozgrzewek online, których mnóstwo znajdziecie na youtube.
Pamiętajcie o rozgrzewce przed każdym rozpoczęciem biegu, a będzie on czystą przyjemnością.

Podobne

Tagi